mandag 25. juli 2022

Ørret i regnværet ☔️🎣

Ny kveldstur med reparert rigg (McGyver style)etter gårsdagen bunnkjøring. Reparasjonen holdt på et vis, men litt rar klikkelyd ved betjening 🥴. Må ha et nytt plastdeksel. Fikk en feit og fin ørret på ca 50 cm nede på 10 meter og en litt mindre variant i overflata rundt klokka ni. Dro meg inn på grunnene sør i krokodilleland og fikk et dobbelthugg. Det ene var åpenbart krokodille 🐊for der ble snøret klippet rett av slik at wobbleren forsvant (heldigvis ikke godwobbleren 😮‍💨) ganske tidlig etter utras i overflata. 🫣Mens jeg sto å bannet litt🤬🤬 over gjeddene i Norsjø løste det ut på riggen uten at jeg først fikk sett hva dette var på skjermen. Mulig det var enda en gjedde🐊, men de pleier ikke være lausbett hvis de først tar?🧐 Hmm, hvem vet. Oppsummert : mulig å få fisk, men mye gjedde i Norsjø. Har sett noen digre avtegninger på livesight som nok helst er gjedde. Men, storørret og gjedde er «brothers in crime». De jakter på den samme byttefisken. De er ofte på bettet samtidig. Får du den ene får du ofte den andre rett etter. Før neste tur skal jeg knyte fluor carbon 0,60 mm fortommer til å ha foran wobblere. Da tåles gjeddebitt litt bedre. Hjemmespikka wobblere (og i hvertfall de som fungerer) bør kanskje tilmed få stålfortom når jeg er sørover i gjeddeland🐊 Hadde vært bra å få dratt opp noen gjedder i Norsjø. Mer enn halvparten av ørretene her er lemlestret av gjedde😢 Det går nok mye fin ørret i krokodillemager🐊😢

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar